Tuesday, June 29, 2010

Pollster Busted for Bogus Data, Local TV Station Among Victims

From the Daily Kos, a statistical analysis that shows that the firm Research 2000 has been producing and distributing to clients apparently bogus data.

The conclusion was the result of a statistical analysis that will seem arcane to people who haven’t had statistics, but in fact is quite sound.

One of the victims of the firm was Milwaukee’s WISN-TV, which used data from Research 2000 in at least eight reports between 2004 and 2008.

WISN was far from the only media outlet using Research 2000. Its clients, according to the Daily Kos included:
KCCI-TV in Iowa, WCAX-TV in Vermont, WKYT-TV in Kentucky, Lee Enterprises, the Concord Monitor, The Florida Times-Union, WSBT-TV/WISH-TV/WANE-TV in Indiana, the St. Louis Post-Dispatch, the Bergen Record, and the Reno Gazette-Journal.
A source at WISN-TV confirms that the station is no longer using the polling firm.

We have a call in to the News Director asking for a comment.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home